Raz Velikega grebena

Torek. 15:45, za mano je naporen dan na šihtu. Švic teče v potokih, v avtu 40 stopinj. Stojim v koloni nekje med Vodicami in Kamnikom ter preklinjam razkopano cesto skupaj z delavci ob njej. Jebemti, cel dan sem hitel, da sem končal z delom, zdaj pa tole. Kar nekaj bo dostopa, potem tista dolga prečka in 500m smeri, ki je ne poznam …  Gledam na uro… Pa jebemumast, obrn to lopato, al se pa umakni, da grem lahko mimo!!! Nad Kamniškimi črn oblak… Super… Še to.

Misli se zbistrijo, ko V koncu stopim iz avta. Zagrizem v strmino pod Gamsovim skretom in z vsakim višinskim metrom pritisk popušča. Pod Koglom zavijem desno čez strme trave in prečim pod Veliki greben. Izpostavljena prečka na koncu ponudi tečen, zelo izpostavljen in krušljiv prestop pod nekimi previsi. Zavijem desno za rob in po lepih platah dosežem greben. Naslednjih 100m se prebijam čez kosmato skrotje in borbam z borovci. Ko poplezavam, se na desni strani globoko pod mano odpira pogled na pot čez Žmavčarje. Greben se postavi pokonci, skala je vse boljša, borovci so za mano. Na strmejših in izpostavljenih delih tu in tam presenečen naletim na stare zajle. Ne zaupam jim in plezam ob njih. Če bi bil malo manj len, bi iz nahrbtnika potegnil pas in se za vsak slučaj vpel, ampak zdaj so že mimo. Tale greben moramo iti pozimi, verjetno je še precej lepši oblečen v sneg. Pred mano se odprejo čudoviti stolpi Velikega grebena, zadnjih 150m smeri, na desni strani pa zagledam nov bivak pod Skuto. Povzpnem se še na zadnji stolp in sestopim proti bivaku. Pogledam na uro, 2h30 od avta.

greben

Zadnjih 150m grebena na levi, na desni podi in bivak pod Skuto.

Torek. 20:45, za mano je lep vzpon, 500m smeri, skupno 1200 višincev. Od švica je na koži ostala le posušena sol, sled dolgega dne. V avtu prijetnih 22 stopinj. Spomnim se delavcev med Vodicami in Kamnikom. So še tam, naslonjeni na lopato? Jebeno življenje … Pivo s petrola je malo bolj grenko kot ponavadi. Zaslužili bi si ga bolj kot jaz. Pogledam nazaj proti Kamniškim. Vse je jasno in mirno… Točno tako kot mora biti…